اطلاعات تماس

خلیج همیشه فارس ، در 72 کیلومتری بندر لنگه


توضیحات

سیری نام جزیره‌ای ذوزنقه‌ای شکل در خلیج همیشه فارس و در 72 کیلومتری بندر لنگه است. همه ما نام جزیره زیبای ابوموسی را هم شنیده‌ایم و شاید شما هم مانند هزاران مسافر دیگر به آن سفر کرده باشید. جزیره سیری در 27 کیلومتری غرب ابوموسی قرار دارد و همین مسئله باعث می‌شود تا کسانی که جزیره‌های اطراف سیری را برای سفر انتخاب می‌کنند، سفر یک روزه به جزیره سیری را هم از دست ندهند.

این جزیره زیبا فقط 17 کیلومتر مربع وسعت دارد و برای بازدید از آن، تنها یک روز زمان لازم است. جالب است بدانید نام این جزیره به فارسی راز بوده اما به دلیل سکونت افراد عرب‌زبان آن منطقه نام عربی آن (سری)، چنین نامی بر روی آن قرار گرفته است. اما این مسئله که چرا دوباره از سری به سیری تغییر نام پیدا کرده، دلیل آن تلفظ این نام در زبان‌های اروپایی است و در طی گذشت سال‌ها، اکنون آن را به نام جزیره سیری می‌شناسیم.

فاصله دریایی جزیره سیری شهر بندر عباس، حدود ۱۵۲ مایل دریایی است. جالب است بدانید این جزیره هیچ‌گونه پستی و بلندی ندارد و سطح نسبتا صاف آن، نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند. تصور کنید وارد جزیره‌ای می‌شوید که بر روی آن هیچ‌گونه تپه و ارتفاعی وجود ندارد و تا چشم کار می‌کند، سطح نسبتا صافی می‌بینید. به طوری‌ که مرتفع‌ترین نقطه جزیره سیری، فقط ۲۴ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

ثبت در گوگل مپ
نرم افزار سامانه مودیان سپهرافروزصبا

ما از طریق بستر نرم‌افزاری و سخت‌افزارهای به‌روز، صورتحساب‌های مودیان را ثبت و به سامانه مودیان ارسال می‌کنیم.

تبلیغات شما

برای دریافت تعرفه ها ، فرم درخواست را تکمیل کنید

chat_bubbleارسال نظر

نظر شما پس از تایید ، قابل رویت خواهد بود

تماس با پشتیبانی تماس با تلگرام